Lessen van Disney voor sociale wijkteams

Hoe zorg je voor een uitstekende service naar burgers? Wat is het geheim van een servicegericht wijkteam? En waarom moet je zorg niet langer zien als dienstverlening, maar als theater? In dit blog 9,5 lessen van Disney voor wijkteams.

(Tekst: Zorg en welzijn)

Geïnspireerd door het boek ‘Als Disney de baas was in uw ziekenhuis’ van Fred Lee wil ik graag een bijdrage leveren aan de transformatie van wijkteams naar excellente servicegerichte teams

Lessen van Disney

Les 1. Bepaal opnieuw wie uw concurrenten zijn en concentreer u op de dingen die niet gemeten kunnen worden

Wees erop bedacht dat wijkbewoners je beoordelen op de manier waarop ze als persoon worden behandeld. Mensen zullen je altijd vergelijken met bijvoorbeeld de leuke caissière in de supermarkt. De feitelijke hulp komt op de tweede plaats. Het gaat om perceptie, niet om werkelijkheid. Maak als team een lijstje van zaken die je positief kunt beïnvloeden om de perceptie te verbeteren. Bijvoorbeeld geen gehaaste indruk maken.

Lees hier verder

Geef een reactie