Nederlanders willen zorginstellingen op Facebook

21 procent van de Nederlanders vindt dat elke zorginstelling, zoals een ziekenhuis of gezondheidscentrum, aanwezig moet zijn op social media zoals Facebook. Hier willen ze vooral graag praktische tips en informatie over de instelling, zorg of ziekte en ervaringen van patiënten zien.

(Tekst: Zorgvisie)

Een op de vijf volgt daadwerkelijk een zorginstelling. Facebook is veruit het populairste kanaal om een zorginstelling te volgen. Dit blijkt uit een onderzoek van LVB Networks, uitgevoerd door onderzoeksbureau Multiscope onder ruim duizend Nederlanders.

De  ondervraagden die nu een zorginstelling volgen op social media, doen dat vooral om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen, omdat ze hopen relevante informatie over zorg te krijgen of omdat ze de instelling sympathiek vinden. 21 procent van alle respondenten zegt het niet nodig te vinden dat zorginstellingen op social media communiceren.

Betrokkenheid via Facebook

Ook is gevraagd naar de reden om níet meer te volgen. Daarop antwoordt 46 procent te stoppen met volgen als ze geen rechtstreekse betrokkenheid meer hebben en 39 procent wanneer de content hen onvoldoende aanspreekt. 10 procent haakt af wanneer de zorginstelling negatief onder de aandacht komt of als ze zelf een negatieve ervaring met de zorginstelling krijgen.

Lees hier verder

Geef een reactie