10 zaken die wijkteams van hotels kunnen leren

Wat zijn jouw vakantieplannen? Misschien heb je ooit gelogeerd in een Bilderberg hotel. Bilderberg heeft tien Kroonwaarden voor de benadering van gasten opgesteld. Ik laat je zien hoe ook jij deze Kroonwaarden kunt gebruiken om de dienstverlening van wijkteams te verbeteren.

(Tekst: Zorg en welzijn)

1. Ik stel de burger boven de regel en mijn persoonlijke mening; kan niet bestaat niet

Burgers willen snel van de juiste hulp en ondersteuning worden voorzien. Regels zijn hierbij ondersteunend, maar mogen nooit de overhand krijgen. Het gaat altijd om maatwerk. In contacten met burgers toon je nooit en te nimmer je eigen mening. Het gaat niet om jou, maar om de burger.

2. Ik denk in mogelijkheden, niet in problemen

Je denk altijd in mogelijkheden, niet in problemen. Ieder mens heeft unieke talenten en beschikt over een sociaal netwerk. Het is aan jou om deze talenten naar boven te krijgen en het sociaal netwerk (opnieuw) te activeren.

3. Ik sta open voor en anticipeer op de wensen van anderen

Werken in een wijkteam betekent dat je open staat en anticipeert op de wensen van burgers. Is een werkloze 55-plusser op zoek naar netwerkcontacten? Jij begeleidt bij het uitbreiden van het zakelijke netwerk. Willen eenzame oma’s een breiclubje oprichten? Jij helpt bij het zoeken naar een clublokaal en sponsors voor het noodzakelijke breigerei.

Lees hier verder

Geef een reactie