34% minder artsenbezoek door app

Met App de Vakantiedokter hebben alle Nederlanders, overal ter wereld, direct toegang tot medisch advies. 80% van de gebruikers geeft aan dat zij dankzij de app geen dokter of arts in het buitenland nodig hadden. 34% benadrukt dat zij, zonder de app, zeker weten een dokter hadden bezocht. De app is ontwikkeld door Zilveren Kruis en is voor iedereen beschikbaar.

(Tekst: Zilveren Kruis)

Over 2018 ontving App de Vakantiedokter 3.822 medische vragen. De verwachting is dat, met de zomerpiek nog in het vooruitzicht, de app dit jaar nog vaker vanuit het buitenland wordt gebruikt. De teller komt voor 2019 inmiddels boven de 1.250 vragen uit.

Altijd een dokter in je broekzak

‘Natuurlijk hopen we dat niemand medische zorg nodig heeft op vakantie’, vertelt Jan-Willem Evers, commercieel directeur Zilveren Kruis. ‘Maar als dan toch iets onverwachts gebeurt is het prettig om eenvoudig contact op te nemen met een medisch expert in Nederland. Stel een vraag via de chat, stuur een foto mee en binnen een kwartier krijg je reactie. De cijfers laten zien we dat we echt bijdragen aan het onbezorgd op reis gaan van onze verzekerden en heel Nederland.’

Aansluiting op de alarmcentrale

De meest voorkomende vragen over het afgelopen jaar gingen over huiduitslag, insectenbeten en diarree. Hoewel medisch advies op afstand vaak voldoende is kan worden geadviseerd om toch een arts of ziekenhuis te bezoeken. Verzekerden van Zilveren Kruis worden via de Zilveren Kruis Alarmcentrale door Eurocross direct geholpen bij het vinden van de juiste zorg. Naast medisch advies op reis geeft App de Vakantiedokter praktische zorgtips. Zowel voor vertrek als tijdens de vakantie.

Geef een reactie