Kleine ziekenhuizen scoren goed op social media

Het Laurentius Ziekenhuis wordt op social media het best gewaardeerd van de Nederlandse ziekenhuizen. Dat blijkt uit onderzoek van Marketingfacts naar de online reputatie van 78 ziekenhuizen.

(Tekst: Zorgvisie)

Het marketingblog onderzocht de online reputatie van de ziekenhuizen door te kijken naar het totaal aantal berichten dat erover verscheen op social media. Daarbij werd bekeken hoeveel berichten er positief waren en hoeveel er negatief waren over een specifiek ziekenhuis. In totaal werden er tussen april 2016 en april 2017 ruim 542 duizend berichten verstuurd over of aan een ziekenhuis en werden er meer dan 344 duizend reacties verstuurd op berichten die ziekenhuizen zelf plaatsten. Van alle reacties en berichten was 27,1 procent positief en 7,5 procent negatief.

Kleine ziekenhuizen scoren goed op social media

Uit het onderzoek blijkt dat vooral de kleine ziekenhuizen goed scoren op sociale media. Bovenaan staat het Laurentius Ziekenhuis in Roermond.

Lees hier verder

Geef een reactie