Uitstekende scores voor MCL op patiëntencommunicatie en zorgpersoneel

Medisch Centrum Leeuwarden scoort zeer hoog op heldere patiëntencommunicatie en vriendelijkheid van het zorgpersoneel. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nederlands consumentencollectief Unitedconsumers, dat onlangs heeft plaatsgevonden. Het onderzoek was gericht op de ervaringen en meningen van consumenten over ziekenhuizen.

(Tekst: MCL)

“Onafhankelijk onderzoek heeft uitgewezen dat het MCL uitstekend scoort op de categorieën helderheid van communicatie naar de patiënt en vriendelijkheid van het zorgpersoneel; hoger dan een 8 op een schaal van 10. Daarom mag u ook gebruik maken van het keurmerkzegel van Unitedconsumers”, zo laat het consumentencollectief het ziekenhuis weten.

Dat doen wij natuurlijk graag. Want wij doen niet alleen ons best om onze patiënten de beste acute, basis- en topklinische zorg te bieden, wij weten ook dat een heleboel andere zaken belangrijk zijn bij hun verblijf in het ziekenhuis. Zoals bereikbaarheid, communicatie, eten en drinken. We zijn dan ook trots op de prachtige score over onze medewerkers, want zij zetten zich dag en nacht in om deze zorg te leveren.

De scores van het MCL
Bereikbaarheid 8,0
Communicatie 8,0
Faciliteiten 7,9
Maaltijden 7,4
Medewerkers 8,0
UnitedConsumers ziekenhuisonderzoek

Het Nederlands consumentencollectief Unitedconsumers behartigt de belangen van meer dan 500.000 consumenten in Nederland op het gebied van vaste lasten. Het collectief doet regelmatig onderzoek naar de kwaliteit en ervaringen van consumenten, bijvoorbeeld op het gebied van zorg, energie en brandstof.

Afgelopen november heeft het collectief onderzoek gedaan naar de ervaringen en meningen over ziekenhuizen in Nederland. Daarbij zijn 3.000 consumenten ondervraagd. Het onderzoek was niet gericht op de kwaliteit van behandelingen, maar op overige zaken die consumenten belangrijk vinden. Zoals bereikbaarheid, communicatie van het zorgpersoneel, faciliteiten en maaltijden.

Geef een reactie